strony internetowe
tel. 787 851 913, e-mail: biuro@linkprojekt.pl

Wprowadzimy Twój biznes w świat Internetu

Żaden programista ani web designer nie buduje strony na podstawie e-maila od klienta, bo to byłoby nieprofesjonalne. Każdy, kto tak robi, nie ma pojęcia o tej pracy i dosłownie oszukuje klientów. Brief przed projektowaniem strony to absolutna podstawa. Nawet tanie strony internetowe wymagają briefu po to, żeby można było je zbudować tak, jak należy.

Czy brief jest wymagany do strony internetowej?

Cześć początkujących firm wcale nie wysyła briefu. Jest to błąd, bo wtedy nie mogą dobrze poznać wymagań danego klienta, a co za tym idzie to, co robią może nie być dla niego wystarczająco dobre. Z briefem webmaster wie, na czym ma się opierać. Tworzenie stron internetowych bez briefu jest znacznie trudniejsze. W takim przypadku dana firma prezentuje się po prostu nieprofesjonalnie. Zresztą już nie tylko o firmy chodzi, nawet freelancerzy powinni wysyłać swoim klientom brief.

Co zawiera brief do strony internetowej?

W briefie jest minimum kilka/kilkanaście pytań. Należy tam zamieścić swoje dane kontaktowe lub dane kontaktowe osoby decyzyjnej. Należy odpowiedzieć na następujące pytania:

• Jaka jest grupa docelowa odbiorców?
• Co powinny zawierać strony internetowe ?
• Jaka powinna być kolorystyka i stylistyka?
• Jakie sekcje musi zawierać strona?
• Do kiedy projektowanie stron www powinno być zakończone?
• Jakie są indywidualne wymagania klienta?

Tych pytań zazwyczaj jest znacznie więcej i tworzy się do tego także dokument rozwojowy. Dzięki niemu można rozwijać swoje działania i informować klienta na bieżąco o wszystkim, co się dzieje. Responsywne strony internetowe muszą powstawać na podstawie briefu, bo inaczej nie mamy pewność, czy specjaliści dobrze zrozumieli to, co chcemy im przekazać.

Każda firma powinna stworzyć brief w odniesieniu do wiadomości, których potrzebuje. Te zazwyczaj są bardzo podobne, ale mimo wszystko powinno się pytać klienta o wszystko, co chcemy wiedzieć. Wtedy realizacja z pewnością jest szybsza, a obie strony wiedzą, że zadanie będzie wykonane tak, że przyniesie satysfakcję. Tak więc brief to absolutna podstawa.