UX to centralna filozofia projektowania i rozwoju polegająca na tworzeniu najlepszych aplikacji internetowych na świecie. Istnieje wiele świetnych książek o UX do nauki. Aby więc nie napisać książki na UX, stworzyłem krótki wpis na ten temat.
Pamiętaj, że nawet jeśli jesteś dobrym projektantem, UX to nie wszystko. Interfejs użytkownika jest tak samo ważny do tworzenia atrakcyjnych produktów, jak, powiedzmy, GIS. Ale kiedy przychodzisz do pracy każdego dnia z wysokim stopniem świadomości, wiedzy i znajomości UX, jasne jest, że istnieje duża różnica między naszymi podstawowymi interakcjami, a tymi w świecie wirutalnym.
UX odnosi się również do myślenia o projektowaniu oprogramowania, procesie znajdowania i ulepszania doświadczenia użytkownika związanego z oprogramowaniem i produktami. Doświadczenie użytkownika może być dowolne, od połączenia między użytkownikiem, a oprogramowaniem – po zapewnienie skutecznej komunikacji z użytkownikami.
Zasady UX polegają na korzystaniu z treści, które są dostępne i przydatne dla użytkowników w momencie ich użycia. Konsumenci i użytkownicy chcą pracować z rozwiązaniem, które zaspokoi ich wszystkie potrzeby. Dlaczego User Experience (UX) jest tak ważny? Możesz natknąć się na wielu programistów, którzy twierdzą, że tak jest, lub którzy mówią o UX negatywnie. W dalszej części tego postu na blogu chcę przeanalizować dyskusję i wyjaśnić rolę UX w tworzeniu skutecznego oprogramowania.
Istnieją dwa sposoby, w jakich ludzka intuicja, psychologia i rozumowanie działają w inżynierii oprogramowania. Na najbardziej podstawowym poziomie: ludzka intuicja opiera się na prawie irracjonalności, która stwierdza, że mamy skłonność do popełniania błędów. Dlatego gdy użytkownicy doświadczają frustrującego interfejsu szybko z niego rezygnują. Powodem jest to, że UX jest (zwykle) pierwszą rzeczą, na którą napotyka nowy użytkownik. Pod wieloma względami UX lub User Experience to ostatni projekt zorientowany na człowieka. Po ustaleniu badań i wstępnych koncepcji projektowych dopiero wtedy projektanci rozpoczynają pracę nad projektem, który zostanie faktycznie wykorzystany. Wymaga to bardzo szczegółowego zrozumienia danych głównych obszarów, w których ludzie kupują i konsumują; od produktów, które kupują i treści, które konsumują, po ceny i promocje, które napędzają zakupy i zastosowania. Istnieje skrzyżowanie wysiłków związanych z projektowaniem i marketingiem, które są potrzebne, aby pomóc edukować użytkowników i projektować dla określonego rynku.