Subiektywne kurczenie się świata jest trendem wywołanym lawinowym rozwojem nowych technologii. Globalizacja święci triumfy w przemyśle ekonomii i handlu. Wiele inicjatyw gospodarczych wspomaganych jest serwisami internetowymi, które obsługują wielojęzyczną klientelę. Strona internetowa musi być zatem prezentowana w poszczególnych językach dla obsługiwanych rejonów.
Tym zajmuje się optymalizacja. Poprzedza pozycjonowanie strony www.
Za wersje językowe w strukturze strony internetowej odpowiada marker HTML umieszczony w sekcji head szablonu. Hreflang wskazuje robotom sieciowym, jakie powiązania istnieją pomiędzy plikami tego samego serwisu publikowanego w różnych językach świata. Po części hreflang ma walory lokalizacyjne, bo kieruje pozycjonowanie na wybrany region świata. Podczas wdrażania strony należy pamiętać o uzupełnieniu danych znajdujących się w tagu na wszystkich stronach powiązanych. Odniesienie musi zawierać także wersję omawianą (do samej siebie).
Sposobów na wdrożenie tagu hreflang jest kilka. Może znaleźć się w sekcji head, część mapy serwisu XML, lub jako nagłówek HTML w dokumencie innego typu niż HTML.